Homestaging alebo ako ukázať nehnuteľnosť v najlepšom svetle
„Prvý dojem nemá druhú šancu.“
Človek vníma svet prostredníctvom svojich zmyslov. Čokoľvek sa nám páči alebo nepáči je výsledok spracovania signálov toho, čo cítime, počujeme a vidíme. Okrem logického zmýšľania sme tiež tvory plné emócií a tie prirodzene zohrávajú svoju úlohu aj v obchodnom styku, či už sa rozhodujeme o voľbe novej kozmetiky, banky alebo auta. Nehnuteľnosti nie sú výnimkou a práve pri výbere nového bývania zohrávajú pocity z priestoru, ktorý kandiduje na náš nový domov, veľkú úlohu.
Úlohou Homestagingu je pripraviť nehnuteľnosť na predaj tak, aby bola pre záujemcov atraktívna a zanechala tie najlepšie dojmy. Vizuál a prezentácia býva rozhodujúcim faktorom pri výbere medzi konkurenčnými ponukami na trhu. Nejedná sa pri tom iba o upratanie vecí, dôležité je vyzdvihnúť skutočné kvality bytu alebo domu a tiež podporiť predstavivosť potencionálnych kupujúcich.
Prvok, ktorý môže byť v jednom prípade na škodu, povedzme kus staršieho nábytku, môže slúžiť v inom ako skrášľujúca dominanta. Aj tu platí, že celok tvoria detaily. Profesionál vie, že menej je niekedy viac a dokáže skrášliť interiér za pomoci svetla a farieb. Mnohokrát aj nenápadná izbová rastlina dokáže zastať významnú úlohu pri dotvorení atmosféry. Naopak rodinné fotografie, presýtenosť priestoru, osobné veci a čokoľvek, čo sa viaže k súčasným majiteľom, má opačný efekt.
„Je veľkou výhodou, keď interiér a prípadne exteriér prejde rukami skúseného odborníka, ktorý dokáže priestor zveľadiť a odosobniť. Pri predaji by sme si mali uvedomiť, že klient - kupujúci hľadá svoj nový domov a nemal by sa cítiť ako na návšteve. Teší nás, že Homestaging nachádza čoraz viac podpory zo strany predávajúcich, vďaka čomu majú prehliadky vysokú úroveň, skracuje sa doba predaja a dokonca dokáže zvýšiť hodnotu nehnuteľnosti,“ hovorí Tomáš Freimann, prevádzkový riaditeľ realitnej spoločnosti BEDES.
Fakty
Homestaging ako služba k nám prišiel zo Spojených štátov a západu Európy, kde je už bežným štandardom v portfóliách realitných kancelárií. Jeho zásadnými výhodami sú:
- skrátenie doby predaja nehnuteľnosti,
- zvýšenie hodnoty nehnuteľnosti o 6 – 10%,
- odlíšenie sa od iných ponúk,
menší počet prehliadok = ušetrenie času predávajúcich.
To všetko za zlomok predajnej ceny, investíciou v rádoch stoviek eur vieme zvýšiť pokojne o niekoľko tisíc eur. V tom prípade môžeme túto službu považovať aj za malú investíciu s veľkým výsledkom.
Neprehliadnite ani článok "Prečo je prezentácia dôležitá". Homestaging nehnuteľností a ich správna prezentácia idú ruka v ruke pri predaji nehnuteľnost.
Pokiaľ Vás zaujíma viac o tom ako nehnuteľnosti stagujeme a chcete túto službu využiť, kontaktujte nás.